HTC Vive Cosmos – znamy specyfikacje!

HTC udostępnił kolejne szczegóły dotyczące ich najnowszych gogli – Vive Cosmos. Headset będzie obsługiwał rozdzielczość 1440×1700 pikseli na jedno oko (łącznie daje to rozdzielczość 2880×1700 pikseli). Wzrost pikseli będzie zauważalny w stosunku do poprzednich gogli. Dokładnie wzrost wyniesie aż 88 %. Ilość pikseli robi wrażenie!

Wiemy też, że nowy headset do obsługi będzie potrzebował 6 kamer śledzących. Producent zapewnia, że ilość kamer zapewni dobre skalowanie pomieszczenie oraz płynne śledzenie ruchu kontrolerów. Google mają również posiadać system wentylacji, który będzie znajdował się z przodu. Zapewni to lepszy komfort w użytkowaniu gogli przy produkcjach wymagających od gracza większego wysiłku (przykładowo Beat Saber).

W goglach zostanie wymieniony wyświetlacz OLED. Nowy wyświetlacz będzie wykorzystał technologię LCD z podświetleniem RGB LCD. W skrócie RGB LCD wykorzystuje czerwone, zielone i niebieskie subpiksele dla każdego piksela na wyświetlaczu. Jednakże, mimo zastosowaniu większej liczby pikseli, ekrany LCD mają jedną wadę. Nie wyświetlają one najlepiej ciemnych kolorów.

Zwiększone zostało też odświeżanie ekranu. Odświeżanie częstotliwości ekranu w nowych goglach będzie wynosić 90Hz. Pozwala to na osiągnięcie jeszcze lepszych ilości klatek na sekundę w goglach VR. W HTC Vive Cosmos możliwe będzie odtwarzanie gier aż w 90 fpsach.

Liczymy na to, że producent ujawni jeszcze więcej ciekawostek związanych z nowymi goglami. Z drugiej strony z niecierpliwością czekamy na ich premierę, aby móc je przetestować na własnej skórze.

Gameplay VR - Tetris Effect